Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Priručnik FIPU o primjeni IKT-a u...

Znanstveni priručnik „IKT kao pomoć u obrazovanju djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama“, autora izv. prof. dr. sc. Darka Etingera, Lidije Babić Peruško, mag. educ. inf., i izv. prof. dr. sc. Dijane Drandić, preveden je na slovenski jezik.

Slovensko izdanje nosi naslov „IKT kot pomoč pri izobraževanju otrok s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami“, a urednik izdanja je Jan Čibej, mag. prof. spec. in reh. ped. Nakladnik slovenskog izdanja je Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS), dok je hrvatsko izdanje objavilo Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (UNIPU).

Znanstveni priručnik temelji se na diplomskom radu autorice Lidije Babić Peruško pod nazivom „IKT kao pomoć u obrazovanju djece s posebnim potrebama“, obranjenom 2022. godine na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli, pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Darka Etingera i izv. prof. dr. sc. Dijane Drandić. Cilj diplomskog rada bio je prikazati mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju djece s posebnim potrebama. U radu su analizirane značajke, klasifikacije i potrebe djece s teškoćama u razvoju, kao i darovite djece, te su predstavljeni konkretni digitalni alati koji mogu pomoći u svakodnevnoj edukaciji. Poseban naglasak stavljen je na potencijal virtualne i proširene stvarnosti te robotike kao budućih tehnologija u inkluzivnom obrazovanju. 

Cilj ovog priručnika je senzibilizirati i informirati studente, nastavnike i roditelje o mogućnostima korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) kao pedagoškog alata u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama – uključujući učenike s teškoćama u razvoju, ali i darovite učenike.

Polazeći od individualnih potreba i potencijala svakog učenika, priručnik nudi smjernice za funkcionalnu i učinkovitu integraciju IKT-a u obrazovni proces. Poseban naglasak stavljen je na prilagodbu sadržaja, metoda i oblika rada, uz pregled dostupnih digitalnih alata i poticaj na njihovu reflektiranu i inovativnu primjenu u svakodnevnoj praksi.

Priručnik objedinjuje teorijska i praktična razmatranja uloge IKT-a u inkluzivnom obrazovanju te predstavlja vrijedan doprinos unapređenju nastavne prakse i boljem razumijevanju potreba učenika u suvremenom obrazovnom okruženju.

Hrvatsko izdanje priručnika dostupno je u otvorenom pristupu putem repozitorija UNIPU na poveznici: https://repozitorij.unipu.hr/islandora/object/unipu:10082.

Popis obavijesti